ZBrush Training

Onze training zet u op een snel spoor naar perfectie

Start Nu!

Hoger Niveau

Bereik nieuwe hoogten met uw kunst

Vlieg Nu!

Nu is Het Moment!

Bereik topprestaties

Nu Inschrijven

Wat kan ZBrushtraining voor u betekenen?

 
U kunt zich honderden uren van zoeken, maar ook van vallen en opstaan besparen door onmiddellijk een stevige basis in ZBrush te verkrijgen via onze gedegen workshops. Of u nu een illustrator, ontwerper, ingenieur, moderne kunstenaar bent of gewoon geniet van het creëren van virtuele objecten, ZBrush is een essentiële aanvulling op uw tool set. 
 
Als u al bekend bent met 3D-software, dan moet u weten dat ZBrush wat anders werkt in vergelijking tot andere grafische software. Wanneer u nog niet eerder in de gelegenheid bent geweest om met 3D-software te werken, dan zal onze ZBrush cursus u snel in staat stellen om alle content te maken, die u zich kunt voorstellen. Of zelfs die content die u zich nog niet kunt voorstellen! 
 
U kunt het web en fora gebruiken om de informatie te vinden die u nodig hebt. Maar het vinden van de juiste informatie kan erg moeilijk zijn. Tutorials laten vaak basisinformatie weg, omdat ze ervan uitgaan dat u al weet wat de belangrijkste punten van desbetreffende software zijn. Dit kan het leren met ZBrush te werken zeer tijdrovend maken.
 
In onze tweedaagse cursus ontvangt u doelgerichte instructie voor hetzelfde aantal uren dat een gemiddelde student ontvangt in drie maanden regulier onderwijs. Bovendien bestaat een schoolklas meestal uit meer dan vijfentwintig studenten en ZBrushtraining onderwijst in veel kleinere groepen. Of zelfs in de vorm van ’een-op-een‘ instructie waardoor de leerervaring persoonlijker en klantgerichter is. 
 
U kunt de lovende beoordelingen lezen van ZBrushtraining-studenten om te zien hoe effectief en motiverend zij de opleiding vonden.
 
Als u tijd en geld wilt besparen, dan is ZBrushtraining is een verstandige investering en tegelijkertijd, …. heel veel lol!

ZBrush Overzicht

Van conceptontwerp tot Ultra-High Gedetailleerde Model ZBrush is een revolutionair beeldbewerking en modeling software die 2.5D / 3D technologie gebruikt om kunstenaars en ontwerpers razendsnel iedere vorm te laten maken. ZBrush is de snelste en meest efficiënte beeldbewerking en modeling applicatie die vandaag de dag beschikbaar is. De wereld van 3D computer graphics verandert in een ongelofelijke tempo.
Regisseurs en producenten willen dat hun ontwerpers sneller kunnen werken en meer kunnen bereiken. Publiek en klanten eisen meer detail op hun scherm in een poging de grens te vervagen tussen de echte en virtuele wereld. ZBrush is een belangrijke bijdrage aan deze virtuele revolutie.
ZBrush laat kunstenaars concepten produceren en realiseren in een paar dagen of zelfs een paar uur. ZBrush geeft kunstenaars de toegang tot ongelooflijke snelheid en veelzijdigheid. Ontwerpers maken hun ontwerpen samen met regisseurs in real-time.
Het systeem maakt het mogelijk ultrahoge resolutie objecten te creëren en presenteren, zelfs met bescheiden computer configuraties. ZBrush wordt veelvuldig gebruikt in werkgebieden van o.a. games, illustratie, films en VFX, reclame, auto’s en 3D-printing.

ZBrush Training

Omschrijving

Ieder deelnemer van de ZBrush training heeft beschikking over een werkstation of laptop. Al vanaf het eerste ogenblik kan hij aan de slag. De tools worden door iedere deelnemer uitgeprobeerd en men kan hiermee oefenen. Na elk hoofdstuk worden er specifieke oefeningen in ZBrush gemaakt, waarin de behandelde leerstof getest wordt.

Samenvatting

Tijdens deze tweedaagse training leer je de basis functies van ZBrush. U maakt kennis met de interface van ZBrush en leert te werken met de belangrijkste tools om uw digitale beelden te bewerken.
Getting Started Leer gedurende de basistraining van ZBrush o.a. wat Edit mode is en hoe de belangrijkste functies van de interface werken.
Let’s Get Sculpting Een wandeling door de verschillende 2D, 2.5D en 3D-brushes. Ook komen de diverse innovatieve tools aan de orde die je in staat stellen digitale meesterwerken te creëren.
Paint It Up Richt zich op de 2D en 2.5D kant van ZBrush. Met het schilder systeem in ZBrush, kun je als kunstenaar/ontwerper bijna alles maken. Illustraties, texturen en concept ontwerpen.
Breng Uw Werk Tot Leven Met hulpmiddelen zoals ZSphere Rigging, transponeren, en Timeline kun je ieder willekeurig karakter tot leven brengen.
Polijst Uw Werk Met ZBrush’s rendering en materialen systeem zullen al je ontwerpen schitteren op je scherm.

Cursus Taal

Nederlands met Engels internationale termen om u te helpen zoeken naar content op het web en in het handboek.

Cursus Informatie

ZBrush Lokatie: Den Bosch.
Cursusduur: 2 dagen van 9:00 – 16:00 uur
Data: Klik hier Prijs: Klik hier Inclusief:  lunch, koffie/thee en fris. Exclusief: btw

 

Meer Trainingen

Exclusieve of gecombineerde training van Major Software Pakketten wordt ook aangeboden.

Exclusieve en afzonderlijke 3DSMax training wordt ook aangeboden. De modelleer- en animatiefuncties van 3DSMax bieden indrukwekkende mogelijkheden voor het creëren van animaties, renders en modellen van professionele kwaliteit, door middel van efficiënt, creatief gereedschap. ZBrush werkt naadloos samen met diverse 3D creatie en animatie applicaties. 3DSMax is de 3D software waar ZBrush Training voor kiest vanwege zijn betrouwbaarheid, flexibiliteit en gemak in het gebruik. Bovendien biedt 3DSMax verreweg het beste referentie- en leermateriaal in verhouding tot andere 3D applicaties. ZBrush Training gebruikt GoZ om ZBrush’s cross-platform eigenschappen te demonstreren en als stap naar het gereedmaken van ZBrush modellen voor export naar andere software, indien nodig.

Afhankelijk van de behoefte van de student in kwestie biedt 3DSMax Training instructies in een standaard introductie, of meer gespecialiseerde training in modellering, UV mapping, texturing, materialen, rigging, animatie, belichten en renderen. 3DSMax is een Windows applicatie. Onze computers gebruiken het Windows besturingssysteem. Studenten die 3DSMax willen gebruiken met een Apple Macintosh platform, zullen Windows op hun toestel moeten hebben.

Beschikbaar in Blender is een exclusieve én gecombineerde training. Blender is de gratis en open source 3D creatie pakket.

Het ondersteunt volledig 3D pipeline-modellering, rigging,animatie, simulatie, rendering, compositie en beweging parcours, zelfs video bewerken en game creatie. Geavanceerde gebruikers gebruiken Blender’s API voor Python script om de applicatie te gebruiken en speciale tools te maken; deze zijn vaak aanwezig in Blender’s toekomstige uitgaves. Blender is goed uitgerust voor de individuele gebruiker en kleine studio’s die voordeel hebben van hun eigen pipeline and responsive ontwikkel process.

Beschikbaar in Unreal Engine 4 is een exclusieve én gecombineerde training. Unreal Engine 4 is een compleet pakket met game ontwikkelgereedschap, gemaakt door game ontwikkelaars voor game ontwikkelaars. Van 2D mobiele games tot blockbuster consoles en VR, Unreal Engine 4 geeft je alles wat je nodig hebt om te starten, ship, grow and stand out from the crowd.

Unreal Engine technologie ondersteunt zowel honderden games als ook real-time 3D films, training simulaties, visualisering en meer. De laatste 15 jaar hebben duizenden individuelen en teams carrières en bedrijven opgebouwd en vaardigheden ontwikkelt door de machine te gebruiken.

Dankzij de uitgebreide mogelijkheden van de Engine ZBrushtraining/More Software, kun je: ontwerpen creëren, importeren en gebruiken van aanwezige pakketten maar ook custom art assets, het terrein van foliage tools, shaders en de node editor, gebruikmaken van beschikbare code blueprints en hun implementatie en animated character integration. De creatie van art assets, hun texturing, rigging en animatie zitten in ZBrushingtraining, 3DSMax training, Blender training en Substance painter training.

Je kunt elke 2D en 3D game creëren met Unity.

Je kunt het eenvoudig maken, je kunt het geoptimaliseerd en mooi maken, en je kunt het met 1 klik in gebruik nemen naar meer platforms dan je kunt bedenken. Je kunt zelfs Unity’s integrated services gebruiken voor je eigen ontwikkelproces, je game optimaliseren, in contact komen met publiek en succes bereiken.

Net als de Unreal Engine, Unity is een breed applicatie. ZBrushtraining/More Software focust op: project creation, importeren en gebruiken van templates maar ook custom art assets, het terrein en foliage tools, shaders en de shader editor, gebruikmaking van beschikbare code en animated character integratie.

De creatie van art assets, hun texturing, rigging en animatie zitten in ZBrushingtraining, 3DSMax training, Blender training en Substance painter training.

Substance Painter is de verwijzende 3D Painting app met niet eerder vertoonde aanwezige en productieve verbeteringen om 3D creaties of textures te maken, nog nooit zo eenvoudig/gemakkelijk.

Het is erkend als de meest innovatieve en gebruikersvriendelijke Texture Painter die er is.

  • Particle Brushes – water, vuil of zelfs vuur gooien naar je object en bekijk de realistische weer effecten die zich ontvouwen in realtime!

  • Exporteer naar elke engine- exporteer voorkeuzes naar Unity, Unreal Engine 4, Cryengine en Lumberyard, als ook Arnold, VRay en nog vele anderen.

  • Material Painting- paint volledige materialen in 1 keer, maak de basis voor je textures of paint kleine details in seconden!

  • Non Destructive Smudge en Clone Tools- verwijder meteen de naden in alle textures, of gebruik de smudge om gemakkelijk gestileerde textures te maken.

  • Iray path tracing Renderer-krijg professionele kwaliteits renders voor je assets in een paar seconden, door NVidia’s Iray renderer te gebruiken in je tool.

  • Smart Material- hergebruik super gemakkelijk je materialen om texture te maken!

  • Smart Masks- save mask voorkeuzes om te gebruiken in de toekomst.

  • Physically Based Viewport[/u]-preview je painting in een next-gen viewport voor accurate materiaal feedback.

  • Scripting Interface- maak plugins door een nieuwe Javascript draaiboek interface.

  • Fully Non-destructive- wijzig je UVs of topology op elk moment zonder dat je het kwijtraakt.

  • Substance Brushes- gebruik je Substances als brushes en maak parametric painting vrij!

  • 2D Seamless Painting Paint in 2D across seams dankzij de gezamelijke 3D/2D pipeline. Grote tijd besparing met unieke eigenschappen in digital painting application!

  • Multi-Material-paint op de verschillende texture sets van je mesh!

  • Shelf- een volle bibliotheek met voorkeuze materialen, tools en effecten die tweakable zijn, met ontelbare mogelijkheden.

Substance Designer is een node-based non-destructive application om materialen te creëren. Edit complete texture sets met non-linear workflow en je ziet jouw toegepaste veranderingen meteen op al je ontwikkelingen.

Laat de kracht vrij van Substance Designer en focus op wat er echt toe doet, Jouw Kunst. Gebruik Substance Designer 5 om materialen te creëren door handige knopen/nodes te gebruiken.

Wil je iets veranderen terwijl je aan het werk bent? Ga terug naar elke vorige stap terwijl je je werk behoudt. Maak je geen zorgen om tiling, oftewel-Substance Designer doet dit automatisch.

Substance B2M (Bitmap2Material) voorziet jou om alle PBR outputs te genereren van een singel input image:base colour, normal, metallic, roughness, ambient occclusion. Gemakkelijk om metallic map te verkrijgen van de image using simple tools, of een input mask. Deze eigenschap is essentieel wanneer je werkt met PBR. Controleer en pas de fijnste details aan van je materialen dankzij de uitgebreide set parameters van B2M. Dit is inclusief de generated roughness map voor PBR. Substance B2M voorziet in de mogelijkheid om elk materiaal te maken. Je hoeft hje geen zorgen meer te maken over het maken van je photography tile, B2M zorgt hier voor. Je kunt kiezen tussen 2 modes of tiling: offset or splat. Substance B2M is de enige map extractor die je originele afbeelding bewaart tussen al je mappen. B2M laat je de base colour (of albedo/weerkaatsing?) voor PBR creëren in een paar klikken.

GIMP

GIMP is een cross-platform image editor geschikt voor GNU/Linux, OS X, Windows en meer operating systems. Het is gratis software, je kunt de broncode veranderen en je veranderingen verspreiden.Of je nu een graphic designer, fotograaf, illustrator of wetenschapper bent, GIMP voorziet je in goed ontwikkelde tools om je werk te kunnen doen. je kunt je produktiviteit nog meer vergroten met GIMP dankzij de vele aanpassing opties en de 3D party plugins.

High Quality Photo Manipulation
GIMP voorziet in de tools die nodig zijn voor high quality photo manipulation. Van retoucheren tot herstellen tot creatieve composities, de enige grens is je fantasie.
Graphic Design Elements
GIMP wordt gebruikt om iconen te maken, grafische design elementen, en kunst voor gebruiker interface onderdelen en mockups.
Key Component in a Desktop Publishing Workflow
GIMP voorziet top-notch kleur management kenmerken om high-fidelity kleur reproducties te garanderen ten opzichte van digitale en geprinte media. Het werkt het best in workflows waar andere free software wordt gebruikt zoals Scribus, Inkscape en SwatchBooker.

Inkscape
Of je nu een illustrator, ontwerper, web designer bent of iemand die vector imagery creëert, Inkscape er voor jou!

 

  • Flexibele teken tools

  • Ruime file format compability

  • Krachtige tekst tool

  • Bezier en spiro vormen

Instructeur

Chris Kautz

faceIs een 3D grafisch kunstenaar die zich specialiseert in character design, modelleren, rigging, texturing, animatie en rendering voor film en realtime applicaties. Chris geeft les in 3D Computer Graphics op de School van de Toekomst KW1C gelegen in ’s-Hertogenbosch in Nederland. Ook heeft Chris freelance werk gedaan voor diverse cliënten waaronder DAF, Esso, NPO, Honeywell, Unilever en Philips. Als product designer won Chris een inhouse design wedstrijd van Philips Nederland, wat resulteerde in vier dagen werk in design en ontwikkeling op locatie van de Sharp Electronics factory in Tokyo, Japan. Je kunt hier meer informatie vinden over Chris Website: art-werx.com

Chris about ZBrush/Related Software training: I am very proud of all the students we have had the pleasure to instruct at ZBrushtraining. Each participant has come from a varied background, including seasoned commercial artists and designers all the way through to enthusiasts that have a very different profession. The one thing all of our customers have in common is an undeniable passion for art and the new tools that allow all of us to soar above any level of excellence we could ever have imagined. This and the fact that from the very first contact I find out exactly what students want to use the software for, which gives me the opportunity to gear instruction towards specific areas that will allow the artist to ‘hit the ground running’ after instruction, and provide them with a good foundation on which to build a relevant and focused skill set in the future. It’s my experience that our instruction is not only useful and effective, it is also undeniably, fun!